به نام مهربان ترین


خدا را هزاران مرتبه شکر که به گفته ی دکتر آلرژی دخترم، از بعد از یکسالگی وضعیت آلرژی حسنا بهتر شد


دختر عزیزم یک سال سخت را سپری کرد. تقریباً به همه چیز آلرژی داشت و چیز خاصی نمی شد بدهم غیر از گوشت، سیب زمینی، هویج، کدو.

از میوه ها هم سیب و لیمو شیرین

و شیر هم فقط شیرخشک بدمزه نوترامیژن که بوی بد غذای ماهی میداد!

همین....


این موضوع را خواستم حتمآً بنویسم

از شب تولدش که اولین بار مزه کیک را چشید و چقدر دوست داشت و چقدر من خوشحال بودم و تند تند در دهانش میگذاشتم.

از اولین باری که مزه طالبی را چشید، هندوانه را، پرتقال را، غذای سفره خودمان را نه غذای بی مزه بی ادویه خودش را...

وای نمی توانید حجم خوشحالی من را بعد از یکسال سختی حدس بزنید..

دخترم عاشق اینست که سر سفره با ما غذا بخورد. می خندد. ذوق می کند. خیلی خوشحال است که غذایش مثل ماست.. 

برای خیلی ها شاید مسخره باشد ولی من اشکی میشدم با عکس العملش در برابر مزه ها.

خدایا شکرت.

چــــــــــــــقدر لذت دارد. تازه دارم یکی یکی دخترم را با دنیای طعم ها آشنا می کنم.

شایداین شادی عجیب من تعجب آور باشد برای کسانی که چشیدن مزه ها برایشان عادی بوده...

ولی این روزها پر است از اولین ها...

مثل اولین قدم برداشتن هایش که همین هفته اتفاق افتاد. دو سه قدم...


عزیزکم همچنان از ترشی فراری است! عکس العملش نسبت به انار و ابلیمو و ... خنده دار است

ماست و شیر به نظرش بدمزه هستند و اصلا نمی خورد!! همان شیر خشک خودش را ترجیح میدهد :دی 


ماهی طعم دار شده را دوست ندارد اما اگر ماهی را بدون هیچ چیزی بپزم با اینکه خودم از بویش حالم بد میشود ولی جالب است که دخترم دوست دارد :دی 

فکر کنم یاد شیرخشک محبوبش می افتد! :دی و من فکر میکنم حتماً خدا هم چنین حسی نسبت به بنده ای دارد که من باشم! چیزی که برایم بهتر است و او می پسندد را چرا من اینقدر کودکانه نمی پسندم ...


البته دخترم همچنان حساس هست ولی کمتر. 

قبلاً در تست پوستی نتیجه تست ها تاول های بزرگ بود، الان کمتر شده شده قرمزی پوست و ما همچنان نبایست زیاد از غذاهای غیرمجاز بهش بدیم. تا ان شاء الله کم کم کاملاً مرتفع بشود مشکل حساسیتش. 

که آنهم درست می شود ان شاء الله.

خدایا بی نهایت شکرت