............

وقتی به بن بست رسیدید::

 برای مدتی متوقف شوید

دو حالت وجود دارد، یا تلاش شما کافی نبوده و یا به شکل درستی تلاش نکرده اید. ولی به هر حال تلاش ها و تقلاهای شما برای رسیدن به هدفتان ممکن است باعث شود که احساس خستگی کنید که این خستگی میتواند جسمی یا روحی و یا متشکل از هر دو نوع باشد. در این حالت بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که به خود استراحت دهید.پس به کلی آن موضوع را رها کنید و به دور از فکر کردن به آن به استراحت بپردازید و کارهای مورد علاقه ی خود را انجام دهید. برای عده ای از افراد خوابیدن و استراحت کردن بسیار موثر واقع می شود که خود من از آن جمله افراد هستم. برای عده ای نیز تفریح باعث ایجاد حس آرامش در آنها می شود. پس اگر به بن بست رسیدید همه چیز را که مربوط به آن موضوع می شود رها کرده و به یک تفریح بی دغدغه بروید. 

بسیاری از افراد هستند که در زندگی رسیدن به بن بست مالی، عاطفی، فکری و… را تجربه کرده اند. ممکن است شما نیز که این مطلب را می خوانید، جزء یکی از این افراد باشید. ما امروز در وبلاگ جیب نت و در این مطلب میخواهیم به شما راهکارهایی را برای گذراندن بحران و عبور از این بن بست ها را بگوییم. مطالبی که گفته میشود حاصل تجربیات بوده و ممکن است برای افراد مختلف هزاران روش مختلف وجود داشته باشد. شما میتوانید از مطالب گفته شده استفاده کنید و اگر نتیجه نگرفتید آن ها را متناسب با شرایط روحی خود تغییر دهید. در ادامه ی مطلب با جیب نت همراه باشید:

وقتی به بن بست رسیدید برای مدتی متوقف شوید

وقتی برای رسیدن به هدفی تلاش کردید و تلاش های شما نتیجه ای در بر نداشت  دو حالت وجود دارد، یا تلاش شما کافی نبوده و یا به شکل درستی تلاش نکرده اید. ولی به هر حال تلاش ها و تقلاهای شما برای رسیدن به هدفتان ممکن است باعث شود که احساس خستگی کنید که این خستگی میتواند جسمی یا روحی و یا متشکل از هر دو نوع باشد. در این حالت بهترین کاری که میتوانید انجام دهید این است که به خود استراحت دهید.پس به کلی آن موضوع را رها کنید و به دور از فکر کردن به آن به استراحت بپردازید و کارهای مورد علاقه ی خود را انجام دهید. برای عده ای از افراد خوابیدن و استراحت کردن بسیار موثر واقع می شود که خود من از آن جمله افراد هستم. برای عده ای نیز تفریح باعث ایجاد حس آرامش در آنها می شود. پس اگر به بن بست رسیدید همه چیز را که مربوط به آن موضوع می شود رها کرده و به یک تفریح بی دغدغه بروید. مثلا به مسافرت بروید و یا با دوستان خود به گردش بروید بدون اینکه به آخر قضیه فکر کنید فقط از لحظاتتان لذت ببرید. ایجاد حس آرامش، باعث می شود که ما حس کنیم زندگی در جریان است و امید را مانند خونی تازه به رگ های ما بازگرداند. برای کنترل و غلبه بر خشم نیز مقاله ی راه هایی برای کنترل خشم و ناراحتی را در همین وبلاگ مطالعه کنید.

مجدداً هدف خود را بازبینی کنید

بعد از اینکه به ذهن خود استراحت دادید و مجدداً آماده ی تلاش برای رسیدن به هدفتان شدید، ابتدا هدف خود را مجدداً بررسی کنید و  مجموعه تلاش هایی که تا کنون برای رسیدن به هدفتان انجام داده اید و به بن بست رسیده اید را بازبینی کنید. سعی کنید اشکال کار خود را بیابید و آن را برطرف نمایید. گاهی ممکن است مجبور شوید هدف انتخابی خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید تغییر رمز موفقیت است.

http://blog.jibnet.ir/%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%86-%D8%A8%D8%B3%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%85-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%86%D9%85/content/success-key/



بعضی مواقع هم ممکنه بن بست فقط در ذهنت باشه


http://www.beytoote.com/psychology/khanevde-m/get2-nowhere-life.html

در برابر شرایط موجود در زندگی ات، آنطور که لازم است، احساس مسوولیت نمی کنی

شاید تو هم مثل بیشتر مردم عادت کرده ای مرتب شرایط موجود در زندگی ات را ملامت کنی و اشتباهات خودت را ناشی از بدشانسی بدانی ولی باید توجه کنی که شرایط زندگی تو حاصل گزینش های خودت است. لازم است بیشتر روی این امر مهم تمرکز کنی و برای رشد و پیشرفت، اصلاحات ضروری را انجام دهی. تو باید وضعیت فعلی ات را بپذیری و در قبال آن، احساس مسوولیت کنی. از آن درس عبرت بگیری تا بتوانی تحول و دگرگونی را که موجب موفقیت و پیشرفت توست، ایجاد کنی.

در زندگی دچار ترس و وحشت شده ای

اگر دست به اقدامی بزرگ زده ای و به شدت تلاش می کنی که رویاهایت به حقیقت بپیوندد، خواه ناخواه با شرایطی روبرو می شوی که باعث ترس و اضطراب تو می شود.

به ندای درونت بی توجه هستی

ه منفی گری عادت کرده ای

مشکل کار در اینجاست که تو می بینی ولی دیدن تو جنبه بصیرتی و بینشی ندارد بلکه سرسری است. بزرگترین دیواری که باید از آن بالا بروی، دیواری است که در ذهن خودت ساخته ای.

قدر نعمات الهی را که داری نمی دانی

یک لحظه صبر کن. نفسی عمیق و آهسته بکش. اعجاز تنفسی ات را احساس کن و با هر عمل دم و بازدم خدا را شکر کن. شاید امروز با کمی درد و رنج از خواب بیدار شدی، ولی به هر حال بیدار شدی. تو در زندگی ایام خوش و ناخوش را فراوان دیده ای. شاید هم اکنون هر آنچه را که دلت می خواهد نداری، ولی با همان چیزهایی که فعلا داری می توانی به جلو حرکت کنی. زندگی بی عیب و نقص نیست ولی مواهب الهی فراوانی دارد که باید به تک تک آنها توجه کنی.

ذهنت را درگیر نگرانی هایی که فعلا وجود ندارد کرده ای

تو نمی توانی «امروز» بهتری داشته باشی، اگر فکرت متوجه «دیروزت» باشد، هر چه بود گذشته است. زمان حال را دریاب و در آن زندگی کن. به سیر و سفرت ادامه بده، حواست را روی زمان حال متمرکز کن. نهایت تلاشت را بکن و به روند الهی توکل داشته باش. امدادهای غیبی در راه است.

در بیرون خودت دنبال شادی می گردی

هنوز به دنبال راه بی دردسر می گردی

روزی به عقب برمی گردی و می فهمی که برای هر آنچه تلاش کردی و به موانع برخوردی، همان ها تو را متحول کرده و از تو آدمی دیگر ساخته است. تلاش و تقلاهای شدید، موجب موقعیت های فوق العاده ات می شود. هر کوشش و تقلایی که می کنی باعث کسب تجربه ات می شود یا اگر شکست خوردی، از آن درس عبرت می گیری.

 

سیر و سفر عظیم زندگی آنقدرها هم آسان نیست، خیال نکن مشکلات سر راه، باعث اتلاف وقت تو شده است، بلکه همین درد و رنج های زندگی است که موجب رشد معنوی و کمال تو می شود. پس با توجه به موارد بالا بر زندگی غلبه کن و با شهامت رو به جلو حرکت کن.

 

این را بدان که تو هرگز نمی توانی به طور کامل و صددرصد بر مشکلات زندگی غلبه کنی، بهترین کار این است که بن بست ها و موانع زندگی را تشخیص دهی و آهسته آهسته مسیرهای الهی و پربار را جایگزین آنها کنی و با مدیریت خردمندانه و دیدن زیبایی طی مسیر، به راهت ادامه دهی.



و مهمترین کاری که ننوشته اند در این مجله های مذکور::


دعا کنید

به قرآن و ادعیه متوسل شوید


چرا که 


دل ها جز به یاد خدا آرام نمی گیرد