بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام به دوستای گلم

عیدتون مبارک.

و هفتمین سالگرد عقد ما. در حالی که من پشت سیستم دارم تلاش می کنم تمرین سوم درس ام رو انجام بدهم و همسر دخمل را برده با بچه های خواهر شوهر کوچیکه گردش تا حسابی از این فرصت چند روزه ای که آمده ایم شهرستان استفاده کند و بازی کنند:دی همین.

خوب بریم سراغ حرف اصلی ام: 

این روزها نیازمند موتور هول دهنده هستم :) یک هول دهنده اساسی!

 

ادامه مطلب...

 

این موتور هول دهنده میتواند یادآوری حدیث یا جمله ای باشد که برای خودم مفید است. این ها را عموما جایی در قالب عکس نوشته ذخیره کرده ام. و مدتها بود فراموش کرده بودم بهشان رجوع کنم

چند اتفاق افتاد که باعث شد بدانم چقدر نیازمند یادآوری و تذکر هستم. بعد به سرم زد در todoist چنین چیزهایی را هم یادآوری کنم به خودم. به نظر ایده خوبی می آید و برای من خیلی لازم است.

اتفاق ها باعث شد تا من دقت کردم و دیدم که در برخی امور، انقدر انگیزه ندارم که تسک مربوطه را انجام بدهم و تعداد تسک هایی که بدون انجام رد میکنم زیاد شده. در حالی که به ددلاین داشتن ربطش می دهم ولی واقعیت این بود که مساله اصلا نداشتن زمان نبوده‌، مشکل روحیه من بوده. حالا یا کار پژوهشی است یا حتی کارهایی که خودم برای همسرداری گذاشته بودم یا حتی امور دینی یا ... 

اینست که برآیند جایی که در زندگی ام هستم را نمی پسندم.

خود این جملات انرژی دهنده یک راه حل می توانند باشند تا خودم را از این ورطه نجات بدهم.

 

طبق معمول نمی خواهم راهی برای فقط امروز خودم پیدا کنم. یعنی حالا که یکهو تلنگر خوردم و رفتم قدری خواندم و حال خودم را خوب کردم همین جا تمام نشود.  بلکه میخواهم راه حلم به درد فرداهایم هم بخورد. اینطور نشود که باز چند وقت دیگر، مدتی در همین حال چند وقت اخیرم بیفتم و نفهمم که دارم با خودم و زندگی ام چه کسالت بار برخورد میکنم. 

زن خانه اگر شوق نداشته باشد آن خانه فاتحه اش خوانده است. این در مورد خانواده ما خیلی صادق است. کافی است من کم بیاورم، از حبیب نمی توانم انتظار تزریق انرژی داشته باشم.

در واقع  میخواهم برای همیشه کاری کنم کمتر اشتباهات امروز را تکرار کنم. برای همین به یادآوری تودوایست در این زمینه نیازمندم.  فقط نمی دانم چطور این دو را با هم یکپارچه کنم. 

 

شما راهی دارید که کلکسیونی از متون یا عکس هایی که دارید برایتان به طور مرتب یادآوری شود. این کلکسیون دسته بندی دارد و میخواهم دوره تناوب یادآوری هر دسته هم فرق کند. برخی را هر هفته، برخی را هر دو هفته، برخی ماهیانه و ... تا سالیانه.

خوب این دوره تناوب یادآوری یک متن ساده را تودوایست فراهم می کند اما عکس و فیلم و ... را خیر. این را نمیدانم چطور انجامش بدهم و حس میکنم راهی دارد که من دور از تکنولوژی بلد نیستم.

---

فعلا یک راه حل موقتی مستقل از todoist که قبلا استفاده میکنم را استفاده میکنم باشد که دوستان راه بهتری داشته باشند.

راه موقت قدیمی ام استفاده از desktop wallpaper است که دوره تناوب و دسته بندی و ... سرش نمی شود.

 

احتمالا برای اصل مساله صرف نظر از تودوایست و ...، راه حل های دیگری هم هست که به ذهنم نرسیده و ممنون میشوم اگر شما کار بخصوصی در این حیطه انجام میدهید اینجا بگویید.

 

پ.ن:  مساله قبلی هنوز در وضعیت انتظار است. جوابی دریافت نکرده ام.