ترم اول و دوم و ترم سوم (همین ترمی که داره تموم میشه) سه تا درس با سه تا استاد داشتم که اصلا نمی تونستم بفهمم چی میگن؟

ایا مساله سخت بود؟ خیر. هر سه درس بی نهایت ساده بود برای من ولی نمی تونستم گوش کنم. 

مشکل چی بود؟ 

 

ادامه مطلب...

شمرده حرف زدن استاد؟! باورتون میشه؟ من کسی شمرده حرف میزنه وسط دو تا کلمه اش هزار تا فکر میکنم و اصلا ذهنم پراکنده میشه. 

این سه تا درس رو چطوری پاس کردم؟ صدا ضبط میکردم. کل ترم نمی دونستم توی درس چه خبر هست. آخر ترم یا موقع پروژه و تمرین، یکبار با سرعت ۲ برابر یا ۱.۷ برابر گوش می کردم تا می فهمیدم! 

دو تا درس دیگه ای که ترم یک و ترم دو اونم با دو تا استادی که خیلی خیلی سریع حرف میزدن و بقیه از سرعت شون شاکی بودن، داشتم. اونجا من راضی بودم! بقیه ناراضی.  

 

در خصوص استادم. قضیه کاملا برعکسه! متوجه شوم بایست صدا ضبط کنم و با سرعت ۰.۵ یعنی کندتر از معمول  یا  بارها و بارها گوش کنم تا بفهمم چی گفت!

 

الانم توی یه پروژه ای هستم تنها فردی که تند حرف میزنه منم!  البته از نظر خودم تند حرف نمی زنم. بقیه زیادی رو دور کند هستن. لذا بازم توی جلسه اذیتم و حواسم پرت میشه. باز توی جلسه صدا ضبط میکنم. بعد جلسه تازه می فهمم چی شد توی جلسه. گرچه به صورت پراکنده گوش میدم ولی نمی تونم توی کل جلسه تمرکز داشته باشم. 

کسی هست اینطوری باشه؟ 

نمی دونم این دقیقا چه مشکلیه؟ 

تا قبل از این اصلا همچین چیزی برام مشکل نبود. آیا اطرافیانم تند حرف میزدن. نمی دونم.

اصلا نمی دونم چرا این یک سال اینقدر برام مشکله تمرکز روی صحبت افراد یا خصوصا استادهایی که شمرده شمرده صحبت می کنن